| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
Legia Warszawa w kiepskim stylu rozpoczęła sezon, bo zaledwie od pięciu zwycięstw w jedenastu meczach. Lichy dorobek punktowy nie musi jednak wyjątkowo martwić kibiców – stołecznym w ostatnich latach zdarzało się gorzej startować, a mimo to kończyć rozgrywki na pierwszym miejscu. Niewykluczone jednak, że do tego potrzebne będą radykalne decyzje... Transmisja meczu z Lechem od godz. 17:00 w TVP 2, na TVPSPORT.PL i w aplikacji mobilnej.
Niewiele powodów do optymizmu mają w tym sezonie kibice wicemistrzów Polski. Właściwie to logiczniej byłoby stwierdzić, że nie tyle w tym sezonie, co od kilku miesięcy. Ich zespół najpierw rozstał się przecież z trenerem Ricardo Sa Pinto, który długo przedstawiany był jako szkoleniowiec mający realizować długofalowy projekt przy Łazienkowskiej 3. Potem stołeczni dali się w wyścigu po mistrzostwo wyprzedzić Piastowi Gliwice, przegrali walkę o awans do europejskich pucharów, a przy tym – notorycznie potykają się w PKO Ekstraklasie.
Efektem kiepskiej formy jest dopiero dziewiąta lokata po 11 kolejkach i czteropunktowa strata do liderującej Pogoni. Legioniści przegrali w tym sezonie cztery mecze, dwa zremisowali i tylko pięć razy schodzili z boiska z tarczą. Ostatnie ich zwycięstwo miało jednak miejsce 22 września i wcale nie jest powiedziane, że w najbliższy weekend uda się tę feralną serię przełamać. Ich rywalem będzie bowiem poznański Lech, który ma chrapkę na kontynuowanie passy zwycięstw, a w tabeli znajduje się aż o cztery lokaty wyżej od warszawian.
Źródeł trosk jest jednak o wiele więcej, bo trudno powiedzieć, by dotychczasowe kiepskie wyniki Legii były niezasłużone. Piłkarze Aleksandara Vukovicia grają kiepsko, mają ogromne problemy z kreowaniem okazji bramkowych, czego efektem zaledwie 13 strzelonych goli. Na początku sezonu wydawało się, że chociaż defensywa może być ich mocnym punktem, ale i tutaj namnożyły się problemy – w ostatnich trzech meczach stracili bowiem aż pięć bramek.
Jeśli jednak fani z Łazienkowskiej chcieliby szukać pozytywów, to powinni sięgnąć do historii. Ich ulubieńcom regularnie zdarzało się bowiem w minionych latach kiepsko zaczynać sezon, a i tak kończyć go na pierwszym miejscu w lidze.
Przed dwoma laty na tym etapie stołeczni mieli punkt mniej, gorszy bilans bramkowy, a i tak zdołali się na koniec wykaraskać. Dwa lata temu mieli w dorobku zaledwie 13 punktów, a w sezonie 2015/16 – 17. W obu tych przypadkach też zdołali nadrobić dystans i ostatecznie sięgnąć po złote medale.
Jest jednak pewien wspólny mianownik, który łączy tamte lata i comebacki Legii. Otóż w każdym z tych sezonów działacze wymieniali trenera. Chronologicznie: najpierw Stanisław Czerczesow zastąpił Henninga Berga (2015/16), potem Jacek Magiera zajął miejsce Besnika Hasiego (2016/17), a po ostatnie mistrzostwo sięgnął Dean Klafurić, który odbudował zespół po zwolnieniu Romeo Jozaka (2017/18). Niewykluczone zatem, że by Legia wygrała Ekstraklasę również i w tym sezonie, konieczne będzie w najbliższych miesiącach rozstanie z Vukoviciem i zastąpienie go kimś, kto da pozytywny bodziec i tchnie w zespół nową wiarę.
Legia Warszawa po 11 kolejkach w ostatnich pięciu sezonach:
2019/20: 9. miejsce, 17 punktów, bilans bramkowy 13:12
2018/19: 2. miejsce, 21 punktów, 16:12, mistrzem Piast
2017/18: 7. miejsce, 16 punktów, 12:13, mistrzem Legia
2016/17: 6. miejsce, 13 punktów, 13:12, mistrzem Legia
2015/16: 4. miejsce, 17 punktów, 24:13, mistrzem Legia
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (991 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.